Gör vårt stora test:

VILKEN VÅRRUSET–PROFIL ÄR DU?

Är du nybörjaren eller tjejen som får med alla kollegor eller kompisar? Springer du för att hålla dig frisk, eller är du någon av de andra typiska Vårruset-deltagarna? Gör vårt test så får du svaret.

När du ska välja gå-/löprunda hur tänker du då?

a) Jag försöker hitta nya rundor varje gång så att det inte blir tråkigt för mina gå/löparkompisar.
b) Barnvagnsvänlig såklart. Inga trappor, inga smala stigar.
c) Jag väljer en runda med få backar – och gärna ganska kort.
d) Jag springer självklart i city och hoppas att det är mycket folk på stan.
e) Jag anpassar mig efter träningsprogrammet. Men vill gärna ha en så tuff runda som möjligt.
f) Det är inte viktigt – jag hänger med mina träningskompisar. De är bra på att hitta rundor.

Du har tänkt att träna efter jobbet – vad gör du när du kommer hem?

a) Skickar sms till mina träningskompisar och peppar dem inför kvällens träningspass. Vi är grymma.
b) Snubblar över 3 blöjpaket i hallen. Pussar på bebisen.
c) Sätter mig ner och vilar och hoppas att motivationen ska komma.
d) Ringer kompisarna och planerar fredagens utgång.
e) Drar på mig träningskläderna så fort jag kommer hem. Träningen är belöningen efter en lång arbetsdag.
f) Blev kvar rätt länge på jobbet – kände att jag ville hjälpa en kollega med en grej. Jag hoppas jag ska orka träna sen.

Tränar du för att det är hälsosamt!

a) Absolut. Jag brinner för hälsa och tycker det är kul och viktigt att sprida goda träningsvanor vidare till mina kollegor och kompisar.
b) Jag tränar för att orka vara en bra och rolig mamma. Jag vill vara en förebild för mina barn.
c) Jag har nog inte varit så nyttig den senaste tiden. Det känns jättebra att jag nu har börjat träna. Hälsan är faktiskt en av de stora anledningarna till att jag äntligen knyter på mig träningsskorna.
d) Tänker inte så mycket på det, men dans är träning, eller hur! Och hälsosamt. Så visst gör jag det.
e) Ja, såklart. Det är superviktigt. Jag blir stark, snabb och håller mig frisk så att jag kan träna mer.
f) Nja, inte direkt – jag tränar mest för att hänga med kompisarna.

Vad tänker du på när du tränar?

a )Funderar på hur jag ska göra träningen extra rolig.
b) Hur underbart skönt det är när bebisen somnar i vagnen när jag går/springer. Vilken skön egentid för mig samtidigt som bebisen får frisk luft.
c) Jag tänker på varje steg – att det är jobbigt, men att jag snart kommer bli starkare.
d) Jag funderar på min spotifylista som jag alltid har när jag tränar – tror jag ska byta ut några låtar så att den blir ännu peppigare.
e) På min tid. Jag har grym koll på klockan och försöker toppa förra veckans tid.
f) Jag tänker inte alls – vi springer och pratar. Att träna är nästan som att ta en fika med kompisarna.

Flest A: Du är LAGLEDAREN
Du är tjejen som alltid tar initiativ. Som brinner för hälsa och/eller umgänge med dina kollegor. Du samlar lätt ihop ett eller flera lag på arbetsplatsen eller privat. Du tränar för att det är kul och för att du mår bra av det.

Flest B: Du är SUPERMAMMAN
Du är överlycklig över de små därhemma, men ibland går du nästan vilse bland blöjförbackningar, leksaker och amningskupor. Nu vill du röra på dig, men du tar helst med ding lilla guldklimp. Du gillar promenader, powerwalk eller jogg med bebis i barnvagn.

Flest C: Du är NYBÖRJAREN
Du har kanske aldrig varit intresserad av att träna. Men nu börjar kroppen pirra av längtan att röra sig. Eller så känner du att du helt enkelt vill ta tag i din hälsa. Du är lite osäker på hur du ska träna. Du vill ha pepp, tips och massor med motivation.

Flest D: Du är PARTYPINGLAN
Du hänger med på allt som verkar kul. Ska kollegorna på AW – då hänger du på. Ska kompisarna på SPA – då hänger du på. Ska grannarna ha grillkväll – då dansar du på bordet. Ska kollegorna springa Vårruset – då är du självklart med. Och du fixar skumpa till picknicken efteråt.

Flest E: Du är TRÄNINGSBRUDEN
Du tränar mycket löpning. Kanske även gym och annan form av träning. Du springer och älskar att pressa tider och har en tävlingsjävul i dig. 5 km är enkelt, men du gör det till en rejäl utmaning eftersom du ska persa. Är du i ett lag bara ska du komma först. Självklart!

Flest F: Du är KOLLEGAN/KOMPISEN
Du är tjejen som häpet inser att du är anmäld till Vårruset. Du hänger med av bara farten, oavsett om du är nybörjare eller rutinerad. Du kanske tränar på gym, gruppträning eller inte alls. Du är tjejen alla vill ha i sitt lag för du lämnar aldrig dina kollegor i sticket.

Youtube
Vimeo
Google Maps