UPPSALA

ONSDAG 1 JUNI KL.19.00

ANMÄLAN 2022
Deltagarinformation

ONSDAG DEN 1 JUNI KL.19.00 KOMMER VÅRRUSET TILL UPPSALA!

Gör er redo för en härlig kväll i rörelsens tecken när Vårruset-turnén gör sitt sextonde stopp i Uppsala. Spring, jogga eller promenera 2,5 km eller 5 km själv eller tillsammans med dina vänner, kollegor, släkt eller grannar. Loppet går på en fin bana i Stadsskogen. Start och mål Rosendal. Det kommer bli ett roligt lopp och kväll att dela tillsammans med andra, kom och Vårrusa med oss!

ANMÄLAN

Anmäl dig fram till och med den 31 maj för priset: Fun Run 320 kr och tidtagning 370 kr.

Anmälan går även att göra på evenemangsdagen fram till 30 minuter innan start för priset: Fun Run 370 kr och Tidtagning 420 kr.

Fun Run: Välj Fun Run om du inte vill springa på tid.
Tidtagning: Vill du få en officiell tid och hamna i resultatlistan välj detta alternativ.

Anmäl dig själv eller bilda ett lag med sex Vårruset-deltagare. I ett lag kan det ingå både löpare i olika distanser och tidtagning eller Fun Run (utan tidtagning). Är ni sex personer som bildar lag bjuder Coop på picknick.

Anmäler du dig till ”Vårruset Digitalt” kan du inte ingå i ett lag och inte delta på något evenemang i Vårrusets turné, utan du springer när det passar dig och där du är.

Du kan välja att betala med kort, Swish eller faktura. För företag och organisationer kan du välja E-faktura.

Vi rekommenderar att deltagarna är minst 13 år (11 år tillsammans med målsman). För 2,5 km gäller 11 år (7 år tillsammans med målsman).

Genom att anmäla dig till loppet godkänner du Vårrusets allmänna villkor.
Anmälan är bindande. Anmälningsavgiften kan ej återbetalas om du tvingas lämna återbud.

ANMÄLAN
 

DELTAGARINFORMATION

NUMMERLAPPSUTDELNING

Du som är anmäld hämtar din nummerlapp vid USIF Arena, Torgny Segerstedts väg 2.
Sö 29/5 kl 15-17
Må 30/5 kl 18-19
Ti 31/5 kl 18-19
Du som hämtar din nummerlapp samma dag som evenemanget kan göra det från kl 16.30 -18 i informationstältet. OBS! kom i god tid för att inte behöva stå i kö sista minuterna.

 
HITTA HIT

SÅ TAR DU DIG TILL OCH FRÅN VÅRRUSET
Evenemangsområdet ligger vid USIF Arena i Rosendal, Torgny Segerstedts Allé 2.
Buss nr 3 (tidtabell) och 11 (tidtabell) tar dig från de centrala delarna till startområdet.
Kom helst på cykel eller till fots, tack på förhand för att du färdas så miljövänligt som möjligt!

Parkering: för dig som måste ta bil finns det p-platser i bostadsområdet Norby. Följ skyltning och funktionärernas anvisningar. Arrangören ansvarar inte för att det finns P-plats på gångavstånd till alla.

SERVICE

OMKLÄDNING
Vi rekommenderar att du kommer ombytt till Vårruset. Viss möjlighet till ombyte finns på USIF Arena vid start- och målområdet.

KLÄDER OCH VÄRDESAKER
Det finns ett område där du före start kan lämna dina överdragskläder eller en väska och sedan hämta dem efter målgång. Tag med en påse att förvara överdragskläderna i. Skriv namn och startnummer på påsen med en vattenfast penna. Efter loppet återfås inlämnade värdesaker mot uppvisande av nummerlappen.

TOALETTER
Finns vid start- och  målområdet.  

ÅTERSAMLING
När det blir mycket folk på ett ställe kan det vara svårt att hitta sina kompisar. Det kommer inte att finnas skyltar för detta så bestäm gärna egna mötesplatser.

INFORMATION
Har du frågor om Vårruset i Uppsala kan du i första hand titta på vårt kundforum  Frågor & svar

Det går även bra att maila till info@mantrasport.se

På evenemangsdagen kan du få information i vårt info-tält som du hittar på evenemangsområdet.

INFÖR START

NUMMERLAPPEN
Nummerlappen ska bäras väl synlig på bröstet.

Vid anmälan har du valt att delta i 2,5 km eller 5 km. Springer du 2,5 km springer du med lila nummerlapp och springer du 5 km springer du med grön nummerlapp. Det är endast 5 km som har tidtagning, de som anmält sig till den klassen har röda bokstäver/siffror på nummerlappen.

Alla deltagare i Tidtagningsklassen 5 km får sin verkliga löptid registrerad, d.v.s tiden från passering av startlinjen till passering av mållinjen. Tidtagningen sker med hjälp av ett datachip som är fäst högst upp på en flik av nummerlappen. Riv ej bort denna flik. Resultaten i Tidtagningsklassen publiceras på varruset.se samma kväll. Deltagare i Fun Run klassen får själv räkna ut sin sluttid, i målet kommer det att finns en stor digital klocka.

UPPVÄRMNING
Instruktörer från USIF Arena står för uppvärmningen och börjar ca 20 min innan första start.
Vi börjar redan lite tidigare att peppa inför starten med bra musik så se till att du är där i god tid!

STARTEN
Sker vid startområdet, första start kl 19.00.
Vårruset har 2 startgrupper som startar med 5 eller 10 min mellanrum.
2,5 km startar separat grupp. Vänligen följ funktionärernas anvisningar.

Ingångarna till de olika startfållorna markeras med skyltar.

BANAN

Du har vid anmälan anmält dig till 2,5 km eller 5 km.
Det finns väganvisningsmarkeringar som visar hur respektive bana går. Vi har många härliga funktionärer längs banan som visar vägen och hejar på. Det bjuds på musik, underhållning och vätska ute på banan.

2,5 km banan mäter drygt 2.7 km, underlaget är stig, asfalt och grus.
5 km banan mäter ca 5.0 km, underlaget är stig, grus och asfalt. Banan är platt och snabb.

En allmän regel är att de som vill ta det lite lugnare ber vi hålla till höger på banan så att de som har mer bråttom kan springa om till vänster i en omkörningsfil.

MÅLGÅNG OCH PICKNICK

MÅLGÅNG
Väl i mål så belönas du med medalj, målpåse och dryck! För att undvika köer vid målgången vädjar vi till alla som tagit sig i mål att fortsätta framåt, ut ur målfållan.

PRISUTDELNING
För de som kommit etta, tvåa och trea i tidtagningsklassen 5 km är det prisutdelning på scenen ca kl 19.45. Alla deltagare kan också vara med i Vårrusets Quiz med chans att vinna fina priser.

PICKNICK
Samtliga lag om 6 personer erhåller en picknickpåse från Coop, vilken hämtas ut i picknicktältet på evenemangsområdet.
Lagledaren visar upp det picknickbevis som lagledaren får tillsammans med nummerlappen.
OBS! Picknicken kan endast hämtas upp med detta picknickbevis i original, kopior accepteras ej.

NÅGRA ENKLA TIPS

För att det inte ska bli stockningar vid starten eller längs banan är det viktigt att alla visar hänsyn.

De som vill hålla lite högre fart måste ha möjlighet att ta sig fram. För att allt ska fungera smidigt under loppet har Vårruset några enkla regler:

  • Det är inte tillåtet att ha med sig hund under loppet.
  • Tag med regnkläder om det ser ut att bli dåligt väder. På grund av skaderisk är det inte tillåtet att ha med sig paraply under loppet.
  • Har du med dig barnvagn eller använder walking­stavar så måste du starta i den sista start­gruppen.
  • Om du går så håll till höger.
  • Om du springer tillsammans med vänner, undvik att springa i bredd, så att snabbare löpare kan springa om till vänster.

Varmt välkomna till en mysig kväll med Vårruset 2022!

Arrangörsklubb

IF Mantra sport
Tel: 070-234 11 88
Adress: Vårruset, IF Mantra Sport, Norbyvägen 46 G, 752 39 Uppsala
E-post: info@mantrasport.se

Banan

STARTLISTA
RESULTAT 2022

Affischer & Laganmälan

Värva och peppa dina kollegor eller vänner till ditt Vårruset-lag!

 

Dessa två affischer kan du sätta upp på jobbet, lägga upp på intranätet, tipsa om i er träningsgrupp eller skicka till dina vänner.

  1. Fyll i dina uppgifter som lagledare
  2. Skicka den sen till dina vänner eller kollegor. Be dem fylla i sina uppgifter och skicka tillbaka till dig.
  3. När ditt lag är klart kan du som lagledare anmäla er till Vårruset här.

 

HUVUDSPONSOR

SPONSORER

PARTNERS

LEVERANTÖRER

ANNONSSAMARBETE

Ett evenemang av Marathongruppen (556265-9549) med friidrottsklubbarna Hässelby SK (802411-9698) och Spårvägens FK (802015-9979).
Marathongruppens överskott går till 100 procent tillbaka till idrotten.

info@varruset.se
Vårruset, Box 15124, 167 15 Bromma
#vårruset
Tillhandahållare av denna webbplats: 
Marathongruppen i Stockholm AB

Marathongruppen

Youtube
Vimeo
Google Maps