FRÅGA & SVAR
Kan jag använda mitt friskvårdsbidrag för att betala min startplats?
Ja, det går fint! Spara kvittot , eller anmäl dig via friskvårdsportalerna Epassi, Benifits och Benifex.
Kan jag betala via Klarna eller Swish?
Som privatperson går det bra att betala via Swish eller Klarna. Om du skulle stöta på problem med din betalning, eller saknar en bekräftelse på ditt köp – kontakta vår kundtjänst så kommer vi att hjälpa dig så snart vi bara kan!
Kan jag ta det på företgaet?
Det går bra att betala med företagsfaktura. Klicka på det alternativet när du gör din anmälan.
Hur kan jag lägga till, ta bort, eller ändra personer i mitt lag?  
När du anmäler dig skapas ett konto till din egen sida hos Marathongruppen (huvudarrangör för Vårruset). Det är endast som inloggad på dina sidor som du hittar länken. Det är också här du redigerar din anmälan eller ditt/dina lag. Du som skapat laget är lagledare.  
 
Om du har anmält ett lag måste du bjuda in dina lagkamrater att gå med, efter din egen registrering:  
 
- 
Logga in på ditt konto här! 
- 
Klicka på fliken ”Dina lag” 
- 
Klicka på ”Redigera lag” 
- 
Kopiera länken, och bjud in dina lagkamrater 
Har du valt alternativet där du anmäler dig själv och betalar för hela laget, kommer dina lagkamrater kunna anmäla sig själva, men utan att betala i sista steget i sin anmälan. 
 
Jag har skickat en länk för att bjuda in mina lagkamrater, men de kommer inte till en sida där de kan anmäla sig till mitt lag!  
Då har du troligen skickat fel länk, kanske den i ditt bekräftelsemejl? Det är endast som inloggad på ”Mina sidor” som du hittar länken du ska dela.  
Kan jag köpa en Vårruset T-shirt efter min anmälan?   
Snygga, va? Självklart kan du det! Det görs via dina sidor.
Vad är skillnaden mellan FunRun och tidtagning?
Var i anmälan anger jag min distans? 
Det gör du först på plats; och du väljer helt själv. Kanske gå på dagsform?
Måste alla i laget välja samma distans och preferens för tidtagning?
Nej, alla i ditt lag om max fem personer deltar helt efter egna behov. Ni kan anmäla ett lag som springer ihop, delar på er efter start, eller springer olika långt*. Med eller utan tidtagning är också upp till var och en – ni kommer ändå ingå i samma lag. Det ni delar är picknick och en härlig kväll att minnas tillsammans!
* Även om start och mål är på samma ställe, notera att det kan förekomma vissa skillnader i starttid beroende på FunRun/tidtagning/distans – all informationom din ort hittar du på varruset.se/din stad.
Startar de olika distanserna på olika tider?  
Läs detaljerad information om evenemanget i din stad genom att klicka dig in på varruset.se/din-stad. Viss tidsskillnad kan förekomma beroende på orten du är anmäld till. 
Startar FunRun och tidtagning på olika tider?
Det varierar beroende på den stad du har anmält dig i. Läs detaljerad information om evenemanget i din stad genom att klicka dig in på varruset.se/din-stad. Viss tidsskillnad kan förekomma beroende på orten du är anmäld till.
Om jag får förhinder – kan jag överlåta min startplats till någon annan?    
Anmälan är personlig och kan inte överlåtas till någon annan. Se Marathongruppens allmänna villkor. 
Jag har avregistrerat mig från era nyhetsbrev, men får dem ändå!
Sorry! Inte meningen! Vi har nytt anmälningssystem, och vet att detta problem dök upp i samband med överflyttningen. Hör av dig till oss på info@varruset.se om problemet kvarstår, så tar vi bort dig manuellt. Och så får vi ursäkta tjatet – även om vi hoppas på att du vill ta del av våra nyhetsbrev snart igen.
Jag har redan anmält mig, men får ändå utskick med uppmaningen att köpa en startplats!  
Hoppsan! Så ska det ju inte va! Även detta blev inte helt rätt från början i bytet av anmälningssystem. Hör av dig till oss på info@varruset.se om problemet kvarstår, så tar vi bort dig manuellt från dessa specifika utskick. Kul att du har anmält dig, och ursäkta tjatet! 
 
Det funkar bara inte när jag ska anmäla mig!  
Vad tråkigt att du stöter på patrull. Vi jobbar på att göra anmälan så smidig och enkel som möjlig för er deltagare, men vet också att det inte har funkat felfritt för alla! Oavsett orsak; om det verkligen inte går så hjälper vi gärna dig personligen! Har du några frågor kring din anmälan är det bara att kontakta vår kundtjänst på info@varruset.se så hjälper vi dig. Tack för ditt tålamod!  
























